Archiwum zakładowe

    Archiwum zakładowe

    Archiwum zakładowe

    Izba Administracji Skarbowej w Warszawie prowadzi archiwum zakładowe zgodnie z Zarządzeniem Ministra  Rozwoju i  Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej oraz w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych.

    Dział - Archiwum stanowi samodzielną komórkę organizacyjną w Pionie Logistyki i Usług  kierowaną przez Kierownika Działu. 

    Dane teleadresowe:

    Archiwum zakładowe mieści się w Warszawie przy ul. Utrata 4.
    adres e-mail: 1401-dzialarchiwum@war.mofnet.gov.pl
    tel. 22 510 45 59, 22 510 45 41, 22 510 45 42


    Archiwum zakładowe gromadzi i przechowuje:

    1. materiały archiwalne (akta kategorii A) oraz dokumentację niearchiwalną (akta kategorii B) z komórek organizacyjnych;
    2. dokumentację przejętą przez Izbę.

    Do zakresu działania archiwum zakładowego należy m.in.:

    1. przejmowanie dokumentacji zdawanej z poszczególnych komórek organizacyjnych na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych;
    2. przechowywanie i zabezpieczanie przejętej dokumentacji w postaci papierowej, prowadzenie ewidencji zasobu archiwalnego;
    3. udostępnianie dokumentacji osobom upoważnionym i prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
    4. dokumentację w postaci papierowej udostępnia się: w oryginale na miejscu w archiwum zakładowym lub przez jej wypożyczenie lub w postaci kopii;
    5. do udostępnienia dokumentacji osobom spoza Izby jest wymagane zezwolenie Dyrektora. Udostępnienia przechowywanej dokumentacji dokonuje pracownik archiwum zakładowego na wniosek zainteresowanego podmiotu;
    6. sporządzanie na wniosek uwierzytelnionych kserokopii dokumentacji;
    7. inicjowanie komisyjnego brakowania dokumentacji niearchiwalnej;
    8. współpraca z właściwym archiwum państwowym.

    Udostępnienie dokumentacji dla celów naukowo - badawczych odbywa się na zasadach  określonych w:

    • ustawie z dnia z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity  Dz.U. 2010 nr 182 poz. 1228 ze zm).
    • ustawie z dnia 26 stycznia 1984 r. - Prawo prasowe (Dz. U. z 1984 r. Nr 5, poz. 24 ze zm.).

    Udostępnienie odbywa się w pomieszczeniu biurowym archiwum zakładowego, w obecności pracownika prowadzącego archiwum.

    Korzystający z dokumentacji archiwum zakładowego ponoszą odpowiedzialność za całość udostępnionych im materiałów i ich zwrot w wyznaczonym terminie.