Podrabiane zabawki zagrożeniem zdrowia i życia dzieci

Podrabiane zabawki zagrożeniem zdrowia i życia dzieci

Podrabiane zabawki zagrożeniem zdrowia i życia dzieci

Zabawki zastrzeżonymi znakami towarowymi
Zabawki zastrzeżonymi znakami towarowymi
  • Ponad 53 tys. sztuk zabawek naruszających prawo własności intelektualnej zatrzymali funkcjonariusze mazowieckiej Służby Celno – Skarbowej.
  • Nielegalny towar o szacunkowej wartości ponad 2,5 mln zł znajdował się w halach targowych na terenie Wólki Kosowskiej.

            W trakcie kontroli hal w Wólce Kosowskiej mazowieccy funkcjonariusze celno-skarbowi  w 13 punktach handlowych ujawnili  nielegalnie wprowadzone do obrotu zabawki z zastrzeżonymi znakami towarowymi znanych i lubianych przez dzieci firm. Łączna ilość towaru to ponad 53  tys.  szt. zabawek o szacunkowej wartości ponad 2,5  mln zł. Dodatkowo zabezpieczono gotówkę w wysokości 25.000 zł. Zatrzymany towar został przewieziony do magazynu depozytowego  MUCS i po zamknięciu sprawy sądowej zostanie zniszczony.  
            Przedstawiciel kancelarii prawnej reprezentującej firmy będące właścicielami znaków towarowych potwierdził, że wszystkie zabawki zostały nielegalnie opatrzone zastrzeżonymi znakami towarowymi.
            Wprowadzanie do obrotu towaru z podrobionymi znakami towarowymi jest przestępstwem i za ten czyn ustawa Prawo własności przemysłowej przewiduje karę nawet do 5 lat pozbawienia wolności.
            „Wyjątkowo niska cena, wątpliwa jakość wykonania produktu lub jego opakowania to sygnały ostrzegawcze, że możemy mieć do czynienia z podróbkami. Takie towary zwykle nie są prawidłowo oznakowane, co niejednokrotnie potwierdzały badania laboratoryjne, mogą zawierać w swym składzie niedozwolone czy zagrażające zdrowiu substancje chemiczne – podkreśliła Anna Szczepańska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Warszawie .
            Działania Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie kontroli rynku skierowane są m. in. na wspieranie uczciwej konkurencji i zapewnienie bezpieczeństwa najmłodszym konsumentom.