Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji

    Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji

    Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji

    ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE SKARBOWYM
    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności poniższe przepisy:

    • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa 
    • ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
    • ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji 
    • ustawa z dnia z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny skarbowy 
    • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne 
    • ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
    • zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz  instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej 
    • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków 
    • rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych
    • zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych 
    • regulamin organizacyjny urzędu skarbowego.

    Sprawy w urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy poszanowaniu ogólnych zasad, tj.: praworządności, terminowości, prowadzenia postępowania w sposób budzący zaufanie do organu podatkowego, zapewnienia stronie czynnego udziału w każdym stadium postępowania oraz podjęcia niezbędnych działań w celu dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego prowadzonej sprawy.


    Składanie skarg i wniosków

    Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego  oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    Zgodnie z art. 221 § 3 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

    Skargi oraz wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek.
    Na podstawie § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

    Skargi i wnioski można wnosić:

    • bezpośrednio w siedzibie Urzędu Skarbowego w Łosicach przy ul. 11 Listopada 1 w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach urzędowania (7:30–15:30),
    • drogą pocztową na adres: Urząd Skarbowy w Łosicach, ul. 11 Listopada 1, 08- 200 Łosice,
    • faksem pod nr tel. (83) 357 34 41
    • pocztą elektroniczną na adres mailowy: us.losice@mf.gov.pl,
    • elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP: 8907lmvckl.


    W przypadku ustnego wniesienia skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Urzędu Skarbowego w Łosicach sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.