«Powrót

Termomodernizacja Inspektoratu ZUS Praga Północ przy ul. 11 Listopada

Termomodernizacja Inspektoratu ZUS Praga Północ przy ul. 11 Listopada

Termomodernizacja Inspektoratu ZUS Praga Północ przy ul. 11 Listopada

W związku z rozpoczynającymi się pracami budowlanymi od 4 maja 2020 r. przeniesiona będzie sala obsługi płatnika składek i ubezpieczonego z Inspektoratu na Pradze do siedziby II Oddziału ZUS przy ulicy Podskarbińskiej 25.

 

Plakat informacyjny

 

Alternatywne źródła energii są przyszłością i bezpieczeństwem ekologicznym dla naszego kraju. Inspektorat Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przy ul. 11 Listopada w Warszawie będzie wykorzystywał energię słoneczną, by zmniejszyć  poziom zanieczyszczeń w środowisku, a co za tym idzie – poprawić jakość codziennego życia mieszkańców dzielnicy. Budynek przejdzie również gruntowną termomodernizację.
Na temat planowanych działań opowiada Dyrektor II Oddziału ZUS, Pani Beata Pawlińska-Wiak.

Co było motywacją do rozpoczęcia działań związanych z termomodernizacją?
Polska staje się coraz bardziej ekologicznym krajem. Zaczynamy doceniać troskę o środowisko i dlatego  wszyscy powinniśmy przyczyniać się do redukcji zanieczyszczeń, zwłaszcza lokalnie, w miejscach, w których mieszkamy. Zakład Ubezpieczeń Społecznych otrzymał dofinansowanie z funduszy europejskich i dzięki temu możemy przeprowadzić termomodernizację oraz modernizację systemu grzewczego Inspektoratu na Pradze Północ. Takie rozwiązanie sprawi, że budynek będzie wymagał mniejszego zapotrzebowania na energię, ale też zredukujemy emisję szkodliwych gazów do atmosfery. To był nasz cel, nad którym pracujemy już od dłuższego czasu.


Jak będą przebiegały pracę nad projektem?
Jak już wcześniej wspomniałam zmniejszymy zapotrzebowanie Inspektoratu na energię, a stanie się tak dzięki, między innymi, wykonaniu prac dociepleniowych ścian, stropów, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej na niskoemisyjne, modernizacji instalacji oświetlenia i wentylacji. Chcemy też wyposażyć budynek w ogniwa fotowoltaiczne. Zależy nam, by stać się jak najbardziej ekologicznym Inspektoratem, przyjaznym dla lokalnej społeczności i środowiska.
Ponadto modernizacji poddamy sale obsługi klientów, aby dostosować je do potrzeb realizacji nowych zadań. Zapewni to większy komfort obsługi klientów, w tym osób niepełnosprawnych oraz osób starszych.


Nawiązując do społeczności – jakie zmiany w związku z termomodernizacją odczują klienci Zakładu?
Podczas wykonywanych prac nie będzie tych zmian wiele. Inspektorat przez cały ten okres będzie pracował i klienci nadal będą mogli korzystać z naszych usług. Gdy prace już się zakończą, budynek zmieni się wizualnie i mamy nadzieję, że będzie ozdobą okolicy, ale najważniejsze zmiany to te dla środowiska. Mogłoby się wydawać, że termomodernizacja jednego budynku to niewiele w perspektywie całego kraju czy nawet świata, ale jestem przekonana, że każde takie działanie prowadzi do dużych zmian.