«Powrót

Obsługa osób niepełnosprawnych

Obsługa osób niepełnosprawnych

Obsługa osób niepełnosprawnych

Symbol osoby z dysfunkcją słuchu - kontur ucha przekreślony białym paskiem na niebieskim tle

Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

Aby załatwić sprawy w Urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
  1. napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Skarbowy w Otwocku, ul. Matejki 4, 05-400 Otwock
  2. wysłać e-mail na adres: us.otwock@mf.gov.pl
  3. wysłać faks na numer: 22 778 23 08
  4. skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 22 778 23 01
  5. skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.
W kontakcie z Urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN. Co najmniej na 3 dni robocze przed osobistym kontaktem z urzędem, należy zgłosić taką potrzebę i wskazać wybraną metodę.
W oparciu o przepisy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), Naczelnik Urzędu Skarbowego w Otwocku informuje, że osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i w związku z tym wymagające pomocy przy załatwianiu spraw w Urzędzie Skarbowym w Otwocku, mogą korzystać z takiej pomocy poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się, w szczególności:
  • tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika,
  • korzystania z poczty elektronicznej,
  • przesyłania faksów.
W celu uzyskania w/w pomocy osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić taką potrzebę ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (np. pisemnie, za pomocą e-maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej lub za pomocą faksu), co najmniej na 3 dni robocze przed przewidzianym kontaktem na adres:
Urząd Skarbowy w Otwocku,
ul. Matejki 4,
05-400 Otwock
  • wysłać e-mail na adres: us.otwock@mf.gov.pl
  • wysłać faks na numer: 22 778 23 08
  • skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 22 778 23 01
skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.
W kontakcie z Urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN. Co najmniej na 3 dni robocze przed osobistym kontaktem z urzędem, należy zgłosić taką potrzebę i wskazać wybraną metodę.
Wymóg wcześniejszego zgłoszenia nie dotyczy sytuacji nagłych.

Wnioski o zapewnienie dostępności