«Powrót

Obsługa osób niepełnosprawnych

Obsługa osób niepełnosprawnych

Obsługa osób niepełnosprawnych

Symbol osoby z dysfunkcją słuchu - kontur ucha przekreślony białym paskiem na niebieskim tle

Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Przysusze informuje, iż zgodnie z przepisami
ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz.U. z 2017r., poz. 1824) osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej przy załatwianiu spraw w urzędzie (zwane osobami uprawnionymi):
- mają prawo korzystania z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. W przypadku skorzystania przez osoby uprawnione z wskazanego powyżej prawa organy administracji publicznej nie mogą wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowomigowego)
lub SKOGN (sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych)
przez osoby przybrane;
mogą korzystać z pomocy poprzez wykorzystywanie środków wspierających
komunikowanie się. W chwili obecnej w Urzędzie stosuje się środki wspierające
komunikowanie się:

  • telefonicznie- na nr 48-675-20-76,
  • korzystanie z poczty elektronicznej e-mail: us.przysucha@mf.gov.pl,
  • przesyłanie faksów - nr faksu: 48 675-20-75,
  • korzystanie z elektronicznej skrzynki podawczej na Platformie Usług Administracji Publicznej e-PUAP - http://epuap.gov.pl adres skrytki: ui5l166guh,
  • listownie na adres urzędu - 26-400 Przysucha, ul. Szkolna 7,
  • bezpośrednio w formie papierowej złożone w Sali Obsługi Podatnika Urzędu Skarbowego,
  • mogą korzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika.

Świadczenie to jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 511 ze zm.). Aby skorzystać z pomocy tłumacza, osoba uprawniona winna zgłosić taką potrzebę do urzędu w dowolnej formie (np. pisemnie, za pomocą e-maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, za pomocą faksu itp.) co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem podając sprawę lub zgłosić problem do załatwienia w urzędzie, wskazując termin wizyty i wybraną metodę
komunikowania się (nie dotyczy to sytuacji nagłych).
Konieczność skorzystania z pomocy należy zgłosić na adres:
Urząd Skarbowy w Przysusze ul. Szkolna 7, 26-400 Przysucha,

  • e-mail: us.przysucha@mf.gov.pl,
  • telefonicznie na nr: 48 675-20-76,
  • faksem na nr: 48 675-20-75,
  • poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą na Platformie Usług Administracji Publicznej e-PUAP na stronie: http://epuap.gov.pl, adres skrytki: ui5l166guh.

Urząd Skarbowy w Przysusze nie dysponuje pracownikami przeszkolonymi w zakresie podstawowej komunikacji w języku migowym. W sytuacjach nagłych osoba mająca trudności w komunikowaniu się może zgłosić się do pracownika na Sali Obsługi Podatników, który zobowiązany jest udzielić jej pomocy.

Wnioski o zapewnienie dostępności