Kierownictwo

    Kierownictwo

    Kierownictwo

    1. Naczelnik - Renata Dragan
    2. Pierwszy Zastępca Naczelnika - Edyta Krantz
    3. Drugi Zastępca Naczelnika - Iwona Sławińska

    Uprawnienia Naczelnika

    Naczelnik sprawuje ogólny nadzór nad prawidłowością funkcjonowania Urzędu i realizacji jego zadań, w tym w szczególności:

    1. podejmuje rozstrzygnięcia w sprawach należności podatkowych i niepodatkowych;
    2. podejmuje rozstrzygnięcia w sprawach umarzania zaległości, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności zobowiązań;
    3. wprowadza wewnętrzne procedury postępowania i inne dokumenty;
    4. udziela pracownikom upoważnień;
    5. zatwierdza plany kontroli podatkowej;
    6. podpisuje pisma przekazujące informacje, komunikaty, polecenia i ustalenia organizacyjne pracownikom;
    7. sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
      1. Zastępców Naczelnika,
      2. Referatu Wsparcia.

    Do zakresu nadzoru zastępców Naczelnikanależy w szczególności:

    1. prawidłowość i terminowość wykonywania zadań przez podległe komórki organizacyjne, w tym przestrzeganie przepisów prawa i wytycznych oraz ustalonych kierunków, form i metod pracy tych komórek;
    2. efektywność działań mających na celu pełną realizację dochodów budżetowych na rzecz budżetu państwa i budżetów samorządów terytorialnych;
    3. prawidłowość projektów rozstrzygnięć i pism zastrzeżonych do właściwości Naczelnika.

    Pierwszy Zastępca Naczelnika:

    1. podejmuje rozstrzygnięcia w sprawach:
      1. przedłużenia czasu trwania kontroli podatkowej,
      2. zażalenia na kary porządkowe nałożone na podatników,,
      3. określenia wysokości kosztów kontroli podatkowej,
      4. przedłużenia terminów do zwrotu podatku od towarów i usług, jeżeli kwota zwrotu nie przekracza 1 000 000 złotych,
      5. niezałatwienia sprawy w terminie (art. 140 ustawy Ordynacja podatkowa) w przypadku gdy termin przedłużenia postępowania nie przekracza 3 miesięcy,
      6. zwrotów i nadpłaty w podatkach do kwoty 1 000 000 złotych,
      7. wykreślenia podmiotu z rejestru podatników na podstawie art. 96 ust. 8, 9 i 9a. ustawy o podatku od towarów i usług,
      8. wykreślenia podmiotu z rejestru podatników VAT UE na podstawie art. 97 ust. 15 i 15a. ustawy o podatku od towarów i usług,
    1. podpisuje:
      1. zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli podatkowej,
      2. pisma i dokumenty w innych sprawach, z wyjątkiem kierowanych do Ministerstwa Finansów, wojewodów, organów samorządu terytorialnego stopnia wojewódzkiego, dyrektorów izb administracji skarbowych, sądów, prokuratur.

    Pierwszy Zastępca Naczelnika sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą

    1. Działu Kontroli Podatkowej;
    2. Pierwszego Działu Czynności Sprawdzających;
    3. Drugiego Działu Czynności Sprawdzających;
    4. Referatu Czynności Sprawdzających;
    5. Referatu Analiz i Planowania;
    6. Referatu Wymiany Informacji Międzynarodowej.

    Drugi Zastępca Naczelnika:

    1. podejmuje rozstrzygnięcia w sprawach:
      1. zatwierdzenia do wypłaty zwrotu i nadpłaty w podatkach do kwoty 1 000 000 złotych,
      2. zwrotu nienależnego wynagrodzenia pobranego przez płatnika lub inkasenta do kwoty 100 000 złotych,
      3. określenia wysokości zobowiązania podatkowego, wysokości straty poniesionej przez podatnika, wpłat z zysku, zwrotu nienależnie wpłaconego podatku, kwoty podatku podlegającego wpłacie, kwoty zwrotu podatku naliczonego lub kwoty podatku do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy do kwoty 1 000 000 zł rozumianej jako różnica pomiędzy zobowiązaniem określonym w decyzji a zadeklarowanym przez podatnika,
      4. określenia wysokości zaliczek na podatek, wysokości odsetek za zwłokę do kwoty 1 000 000 złotych,
      5. stwierdzenia nadpłaty do kwoty 1 000 000 złotych,
      6. ustalania zobowiązań podatkowych do kwoty 1 000 000 złotych,
      7. opłat oraz innych niepodatkowych należności budżetu jeżeli kwota zobowiązania nie przekracza 1 000 000 złotych,
      8. odpowiedzialności płatników do kwoty 500 000 złotych,
      9. odpowiedzialności osób trzecich do kwoty 500 000 złotych,
      10. wszczynających postępowanie podatkowe,
      11. niezałatwienia sprawy w terminie (art. 140 ustawy Ordynacja podatkowa) w przypadku, gdy termin przedłużenia postępowania nie przekracza 3 miesięcy,
      12. zawiadomień o wykreśleniu podmiotów z rejestru podatników na podstawie art. 96 ust. 8, 9 i 9a. ustawy o podatku od towarów i usług,
      13. wykreślenia podmiotów z rejestru podatników VAT UE na podstawie art. 97 ust. 15 i 15a. ustawy o podatku od towarów i usług,
      14. odroczenia terminów instalacji kas fiskalnych,
      15. zaliczenia wpłaty na poczet zaległości podatkowych,
      16. zaliczenia nadpłaty/zwrotu podatku na poczet zaległych lub bieżących zobowiązań podatkowych,
      17. zatwierdzania do wypłaty odsetek wypłacanych w trybie ustawy Ordynacja podatkowa,
      18. zawieszenia lub odmowy zawieszenia postępowania podatkowego w toku postępowania podatkowego,
      19. przedłużenia terminów do zwrotu podatku od towarów i usług, jeżeli kwota zwrotu nie przekracza 1 000 000 złotych,
      20. pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia,
    1. podpisuje:
      1. zaświadczenia z zakresu udzielonej pomocy,
      2. wnioski kierowane do sądów o wyjawienie majątku,
      3. zarządzenia zabezpieczenia – bez ograniczenia kwoty,
      4. pisma i dokumenty w innych sprawach z wyjątkiem kierowanych do Ministerstwa Finansów, wojewodów, organów samorządu terytorialnego stopnia wojewódzkiego, dyrektorów izb administracji skarbowych, sądów, prokuratur;
    1. podpisuje podpisem kwalifikowanym i składa za pośrednictwem systemu teleinformatycznego wnioski w Elektronicznym Postępowaniu Wieczystoksięgowym;

    Drugi Zastępca Naczelnika sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:

    1. Działu Obsługi Bezpośredniej;
    2. Referatu Identyfikacji i Rejestracji Podatkowej;
    3. Działu Podatków Dochodowych i Podatku od Towarów i Usług oraz Podatków
    4. Majątkowych i Sektorowych;
    5. Pierwszego Referatu Spraw Wierzycielskich;
    6. Drugiego Referatu Spraw Wierzycielskich;
    7. Pierwszego Referatu Rachunkowości;
    8. Drugiego Referatu Rachunkowości.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 01.04.2015 Data publikacji: 07.05.2015 08:57 Data ostatniej modyfikacji: 19.10.2023 07:57
    Autor: Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu Osoba publikująca: Katarzyna Lewandowska Osoba modyfikująca: Bożena Wyszomirska
    Rejestr zmian