«Powrót

Obsługa osób niepełnosprawnych

Obsługa osób niepełnosprawnych

Obsługa osób niepełnosprawnych

Symbol osoby z dysfunkcją słuchu - kontur ucha przekreślony białym paskiem na niebieskim tle

Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sokołowie Podlaskim informuje, iż od dnia 1 kwietnia 2012 r., osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, przy załatwianiu spraw w Urzędzie Skarbowym w Sokołowie Podlaskim mogą korzystać z pomocy poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się w szczególności:

  1. tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika,
  2. korzystania z poczty elektronicznej,
  3. przesyłania faksów.

W celu uzyskania ww. pomocy osoba uprawniona winna zgłosić taką potrzebę w dowolnej formie (np. pisemnie, za pomocą e-maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, za pomocą faksu itp./ co najmniej na 3 dni robocze przed przewidzianym kontaktem i jednocześnie wskazać wybraną metodę komunikowania się na adres:
Urząd Skarbowy w Sokołowie Podlaskim
ul. ul. Węgrowska 5
08-300 Sokołów Podlaski

lub

  1. na adres e-mail Urzędu: us.sokolow-podlaski@mf.gov.pl
  2. telefonicznie: 25 781 27 61
  3. faksem: 25 781 27 61 w. 130
  4. strony internetowej urzędu

Aby skorzystać z pomocy tłumacza, osoba uprawniona musi co najmniej 3 dni wcześniej zgłosić w formie pisemnej chęć skorzystania z usługi Urzędu. Wniosek można złożyć w pokoju nr 102 lub wysłać za pośrednictwem poczty, drogą mailową lub faksem. We wniosku należy wskazać wybraną metodę komunikowania się oraz przewidywany termin i godzinę wizyty w Urzędzie. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia Naczelnik Urzędu Skarbowego zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień określonych w ustawie.
Ponadto istnieje możliwość udostępnienia przez Urząd osobie uprawnionej dokumentów niezbędnych do załatwienia sprawy, w formie dla niej dostępnej.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (jt. Dz.U. z 2017 r., poz. 1824).

Wnioski o zapewnienie dostępności